Margreet Leppink (1962) behaalde haar doctoraal in Nederlandse Taal- en Letterkunde en Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam 1988). Daarnaast volgde zij de opleiding Reclame 2 (SRM). Begon in 1988 bij reclamebureau PMSvW/Young Rubicam als mediaplanner, waarna ze account manager werd (1988-92). Werkte vervolgens als project manager, verantwoordelijk voor de reclamecursussen en workshops, bij de St. Reclame- en Marketing Onderwijs. Keerde terug in de reclame als senior account manager/account director bij Ogilvy&Mather en Grey, verantwoordelijk voor de planning, budgettering, productie en organisaties van internationale campagnes (1994-2000). Werkte van 2000 tot 2003 op projectbasis bij Unlimited Delicious en designbureau Hansom als zakelijk leider. Sinds 2004 werkzaam voor Mothers of Invention, verantwoordelijk voor organisatie, planning, budgettering en begeleiding van alle projecten. Daarnaast werkt zij freelance voor o.a. Artstart, platform voor Kunstenaars, CJP en de Amsterdam International Fashion Week.

LinkedIn profiel


Santje Kramer (1962) behaalde haar doctoraal Nederlandse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam en volgde diverse cursussen aan de Media Academie in Hilversum. Ze verrichtte redactiewerk en research voor onder andere Sonja op Zaterdag en De Achterkant van het Gelijk van Marcel van Dam (1986-99). Naast de redactiewerkzaamheden was Santje verslaggeefster bij het dagelijkse actualiteiten programma Middageditie (VARA, VPRO en NPS) en presentatrice van De zwoele stad (AT5). Bij IdtV en Rene Stokvis Producties voerde ze eindredactie over diverse programma‚Äôs. Van 2002-2010 werkte Santje als eindredacteur bij Wintertijd, en tevens als personal coach van Harry de Winter. Daarnaast schreef ze samen met Jacqueline Hoefnagels op freelance basis voor o.a. NRC Handelsblad; vrouw.nl ; JAN. Najaar 2007 verscheen hun roman 'Ons Soort Mensen' bij uitgeverij Arena. Voorjaar 2009 verscheen bij uitgeverij Contact 'Gezocht: Man. Handleiding voor de single die denkt dat alle leuke mannen op zijn'. Voorjaar 2010 komt de tweede roman 'Het elfde gebod' bij uitgeverij De Boekerij uit. In 2010 schreef Kramer de (auto)biografie van Ahmed Marcouch, getiteld 'Mijn Hollandse droom'. Oktober 2011 publiceerde ze bij Contact 'Het Poldermodel. De Nederlandse vrouw is uniek'. Kramer houdt zich binnen Mothers of Invention bezig met concept, productie van de projecten en (journalistieke) invulling.

LinkedIn profiel